Forums
indialog.nl :: Forums :: Discussions / Discussies :: India Discussion :: Poverty / Armoede

<< Voorgaande discussie | Volgende discussie >>
Half ijsje
Moderators: Bas Vegter, Mark Tissink, Pascal Mariany
Auteur Bericht
Mark Tissink
di 24 apr 2007, 07:08

Geregistreerde deelnemer #2
Ik zat laatst te denken toen we in de ijswinkel in Pondi zaten toen iemand van ons gezelschap haar ijsje niet opkreeg; Moet je zo'n (half/kwart) ijsje mee naar buiten geven en op straat aan een zwerver geven.., of is dat beledigend?

Ik was van mening dat het wel moest kunnen, maar de rest reageerde er heel anders op.

Wat denken jullie?
Terug omhoog
Pascal Mariany
di 24 apr 2007, 16:31
pmariany

Geregistreerde deelnemer #3
Alleenmaar goed. Zouden we hier ook kunnen doen, in plaats van weggooien. Zonde! Het is iig beter dan alleen geld geven, want wie weet wat ze daarvan gaan kopen... (drugs, drank etc..)
Terug omhoog
Website
BerJan
di 24 apr 2007, 16:43
Geregistreerde deelnemer #4
nou, ik zou hier ook geen half ijsje aan iemand geven, tenzij het je familie is.
In India zou ik dat dus ook niet doen, beetje gnant zou ik vinden,net als dat je het eten dat 'over'is in een restauarant niet aan een straatbewoner geeft.
Trouwens, wel een HEEL ijsje
Terug omhoog
Mark Tissink
wo 25 apr 2007, 04:51

Geregistreerde deelnemer #2
Nou ja., dat is dus precies de twijfeling waar ik ook tussen hing/hang. Moet je het nou wel of niet doen.., ik blijf het lastig vinden!
Terug omhoog

Ga naar:     Terug omhoog

Publiceer deze discussie: RSS 0.92 Publiceer deze discussie: RSS 2.0 Publiceer deze discussie: RDF